tisdag 21 februari 2012

Symässa

Både symaskinen och inspirationen har legat lite på latsidan den senaste månaden. Men i helgen fick åtminstone inspirationen en riktigt kick! Var på symässan i Älvsjö, och blev glatt överraskat av årets "utbud" som kändes mer varierat än då jag tidigare varit på mässan. Fanns både mycket garner och tyger - och inte bara lapptäckstyger. Jag skulle ju egentligen inte ha något, men när jag kom hem fanns både ett rugguggle-broderi, garn + stickor och ett portmonnä/börs-projekt i väskan. Portmonnä-projektet slutförde jag redan i helgen, se resultat nedan! Mitten-tyget är en restbit från mitt tygtryckande. Bygeln sys fast, och det var lite svårt att få insidan riktigt snygg - men utsidan är jag nöjd med. Nu väntar ruggugglan! (vill ni se fler bilder från mässan, kolla in Agnetas Werk)


1 kommentar: